Amsterdam is in 1959 getuige van de geboorte van Hans Nordsiek. Al in zijn vroege jeugd blijkt hij interesse voor techniek te hebben. Een beroepsopleiding op de HTS is dan ook op zijn lijf geschreven. In Haarlem studeert hij Vliegtuigbouwkunde. Hij werkt daarna in de zweefvliegtuigindustrie, bij Martinair Holland en later een paar jaar bij Fokker. We spreken over 1986 als hij de stap maakt naar de beroepsvliegerij. 
Via de kleine luchtvaart belandt hij in Amerika waar hij de vervolgopleidingen ondergaat en enige tijd als freelance instructeur werkt. Na terugkeer in Nederland vindt hij werk als vlieger bij het toenmalige Netherlines en maakt hij in 1989 de overstap naar de KLM. Zijn carrière bij de KLM brengt hem via het vliegen van de Fokker F27 Friendship, de Boeing 747-300, de Boeing 737-300/900 naar zijn huidige functie; gezagvoerder Boeing 777.

Hans Nordsiek heeft circa zestien jaar een IVW(v/h RLD) erkende werkplaats voor zweefvliegtuigen gerund.

In 1990 blijkt hij in staat om een oude jongensdroom te vervullen. Met twee kameraden schaft hij een Boeing N2S Stearman aan. Twee vleugels, open cockpits en een stermotor; het oerprincipe van een “echt” vliegtuig… . Dit vliegtuig leert hem de kneepjes van het omgaan met historische vliegtuigen. Al snel start hij met het voorvliegen van diverse toestellen op airshows. In zijn logboek prijken onder andere de North American T6 Harvard, de P51D Mustang, de Consolidated PBY-5A Catalina en bijna alle versies van de Fokker F27. De allerlaatste vlucht van de oudste toen nog vliegende F27, de PH-NVF (de “F3” voor kenners) van Vliegbasis Twente naar Eindhoven Airport is door hem in 1996 uitgevoerd.

Sedert 2001 zijn de eigendomsverhoudingen van de Boeing Stearman “Old Crow” een aantal malen veranderd. Nu is Hans Nordsiek de trotse enige eigenaar en gebruikt het toestel voor de activiteiten van The Storyteller.

mail: info@thestoryteller.nl